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공지사항


공지

[기숙사운영팀] 2025학년도 1학기 기숙사 외국인 재학생(학부생) 모집공고 外国留学生宿舍本科生宿舍申请公告 Notice for dormitory(K Hall/A Hall) recruitment for International students

  • 작성자 :기숙사운영팀
  • 등록일 :2024.12.19
  • 조회수 :1049

2025학년도 1학기 기숙사 외국인 재학생(학부생] 모집공고 - 재학생, 복학 예정자 - 일반사생(4개월/16주) / 장기사생(6개월/24주) <입사신청 절차> 모집공고 확인 Trinity에서 입사신청 합격자 발표 확인 호실 신청 (필수) 기숙사비 납부 (등록) 결핵검사 결과지 발급 입사 (결핵검사결과지 제출) ▶ * 기숙사에 합격하였더라도 단계별로 해당절차를 그 기간 안에 진행하지 않으면, 기숙사 합격이 취소됩니다. 1. 모집일정 구분 기간 비고 모집 공고 2024. 12. 20.(금) 가톨릭대학교 홈페이지 - 가톨릭대학교 기숙사 홈페이지  신청 기간 2025. 01. 07.(화) 00:00 ~01. 10.(금) 23:59 * 모든 신청/확인은 학생 본인이 트리니티에 접속하여 진행  합격자 확인 안내 및 대기자 명단 발표 2025. 01. 17.(금) 17:00 예정 * 기숙사 홈페이지 '입퇴사공지(K관/A관)'  호실 신청 2025. 01. 20.(월) 10:00~16:00 ※ 미신청시 합격 취소 기숙사비 납부 2025. 02. 03.(월) ~ 02. 05.(수) 09:00 16:00   * 09:00~16:00 가상계좌 납부 미납 시 합격 취소      정기입사일 2025. 03. 01.(토) ~ 03. 02.(일) 10:00~ 17:00 (점심시간 12:00~13:00 제외) * 시간 엄수(시간 외 입사 불가) * 신분증(학생증 가능), 결핵검사결과지 지참 * 정기입사일 이후, 평일에만 입사 가능 09:00~17:00 (12:00~13:00 제외) 시간 외 입사 시, 벌점 3점 부과 정기퇴사일 일반사생 (16주/학기) 2025, 06. 21.(토) (17시 이후 벌점 부과) 10:00-17:00 시간 엄수 * 일반사생(16주) 6/23(월), 6/24(화) 09:00~17:00 퇴사가능 (점심시간 12시~13시 제외) 장기사생 (24주/ 학기+방학) 2025. 08. 16.(토) * 10:00~17:00 시간 엄수 (17시 이후 벌점 부과) * 장기사생(24주) 선발기준은 일반사생과 동일 입사 후, 기간/호실 변경 불가 일반 장기 변경 가능 기간: 2025. 01.07.(화) ~ 01. 17.(금) 16:00까지 기숙사운영팀으로 연락 * 모집일정은 학사 일정에 따라 변동 가능/일정 변경 시 기숙사 홈페이지 공지 게시/ 개별연락 없음

2. 입사신청 자격 구분 내용  입사신청 자격 1) 본교 정규과정의 정규학기 학부 외국인 재학생, 복학 예정자 (휴학 예정자 제외) 2) 기숙사 규정을 숙지하고 이행할 것을 서약한 자 입사제한자 1) 전염성 질환자와 보균자 2) 심신이 단체생활에 부적격하다고 판단되는 자 3) 인적 사항 (개인 신상, 주소 등)을 허위로 기재한 자 4) 기타의 사유로 운영위원장이 부적합하다고 인정하는 자 5) 기숙사 강제퇴사자 3. 선발기준 구분 내용 선발기준 TOPIK, 성적, 상벌점 등을 합산하여 점수 순으로 선발함  4. 입사신청 구분 내용 신청 기간 2025. 01. 07.(화) 00:00~01. 10.(금) 23:59 신청방법 Trinity 로그인 → 학사정보 → 복지(기숙사)→ 국제학사생활관입사신청  * 스테파노관(K관)/안드레아관(A관) 선택은 합격자 발표 후, 호실 신청 시 선택 가능 * 반드시 환불 유의 사항을 확인하시고 신청하시기 바랍니다.  5. 합격자 확인 안내 및 대기자 명단 발표 내용 구분 게시일 2025. 01. 17.(금) 17:00 예정, 기숙사 홈페이지 입퇴사공지(K관, A관) 합격자 확인 Trinity 로그인 학사정보 복지/기숙사 신청내역 조회 선발내역 → 선발결과('합격) 확인 * 선발결과가 빈 칸일 경우, 불합격 대기자명단 확인 가톨릭대학교 기숙사홈페이지 입퇴사공지(K관/A관)→ '합격자 확인 안내&대기자 명단 발표' 게시 글의 첨부파일 확인

6. 호실신청 구분 내용 신청기간 2025. 01. 20.(월) 10:00~16:00 * 개별 신청 필수. 신청하지 않을 경우 입사 의사가 없는 것으로 간주하여 선발 취소 처리 다음 순번 대기자에게 입사권 부여  신청방법 Trinity 로그인 학사정보 복지/기숙사 호실선정 호실선택(층, 인실, 호실) 스테파노관(K관) 2인실 3인실 4인실 안드레아관(A관) 2인실(일반) 2인실(로툰다) * 층별 내국인/외국인 분류 현황은 기숙사 홈페이지에 게시 예정 유의사항  1) 일반 장기 변경 가능 기간: 2025. 01. 07.(화) ~ 01. 17.(금) 16:00까지 기숙사운영팀으로 연락 요망 2) 기숙사 호실 내 1인일 경우, 호실 이동 및 변동될 수 있음 예: 3인실에 1명일 경우 2명이 있는 3인실로 이동 3) 신청한 호실에 대하여 개별 교환 및 변경 불가 * 신청 호실이 기숙사 상황에 따라 다른 호실로 변동될 수 있음 7. 기숙사비 등록(납부) 구분 내용 납부기간 2025. 02. 03. (월) ~ 02.05.(수) 09:00 16:00  납부방법 1) 계좌번호ㆍ금액 확인 Trinity 로그인 학사정보 복지(기숙사) 입사신청내역 조회에서 '등록고지서 출력' 본인에게 부여된 가상계좌로 등록기간 내에 납부 2) 온라인(인터넷, 폰뱅킹) 계좌이체 및 은행 방문 납부 (09:00~16:00) 3) 기숙사비 고지서는 2025. 01. 21.(화)부터 확인 가능 (신청호실 및 금액) [기숙사비] (단위:원) 구분 일반사생(4개월/16주) 장기사생(6개월/24주) 스테파노관 (K관) 2인실 1,308,000 1,923,000 3인실 1,040,000 1,529,000 4인실 790,000 1,161,000 안드레아관 (A관) 2인실(로툰다) 1,680,000 2,520,000 2인실 1,508,000 2,262,000 * 미입금 시 합격이 자동 취소 처리되고, 다음 순번 대기자에게 입사권이 부여되므로 반드시 정해진 기한 내에 납부하시기 바랍니다.


8. 환불 구분 내용 환불 기준 1) 전액 환불: 입사 개시일 1일 전까지 환불 신청서 제출 2) 정기입사일 이후 (*2025. 03. 01.부터 사용료 부과) 위약금 10%와 사용일수에 따른 사용료를 차감 후 환불 환불 신청 방법 기숙사 홈페이지 퀵 메뉴 '기숙사비 환불신청서' → 구글 폼 환불신청서 작성 ※ 기숙사비 납부 후, 입사 취소 시 기숙사운영팀에 이메일/유선 연락 필수 중도 퇴사 환불신청 마감일 1) 일반사생(16주): 2025. 05. 23.(금)까지 2) 장기사생(24주): 2025. 07. 18.(금)까지  9. 제출 서류 구분 내용 제출 서류 결핵검사결과지 (* 2024년 동계방학 입사 시, 제출한 자 생략 가능) - 검사일&발급일이 2024. 12. 01. 이후만 유효 건강진단서, 의사소견서, 보건증, 결핵방사선촬영확인증 등에 '결핵 소견 없음' 내용이 명시되어 있는 모든 서류 가능 - 결핵검사결과지 발급 소요 기간을 감안하여, 입사 전 미리 준비 요망 제출 방법 정기입사일 입사 등록 시 제출 (확인 후, 반환) * 미 제출시, 입사 불가  10. 유의사항 가. 입사 대기자에게 유선 연락 시 통화가 되지 않으면, 다음 순번 대기자에게 입사권이 부여됩니다. 나. 합격/입사등록 후에라도 제출한 서류 또는 입사신청서에 허위기재, 위변조 또는 사실과 다름이 판명되는 경우에는 합격 및 등록이 취소됩니다. (정기입사일 이후에도 즉시 퇴사조치) 다. 기숙사는 공동생활 공간으로 생활 소음, 룸메이트와의 생활패턴 차이 등의 다양성에서 오는 불편함이 있을 수 있습니다. 라. 기숙사 거주 중 시설 점검 및 공사가 진행될 수 있으며, 이 경우 소음 발생 및 외부 작업자가 호실 및 공용공간에 출입할 수 있습니다. 마. 복도 짐 적치 금지 (벌점 부과) 소방시설 설치 및 관리에 관한 법률 제16조 피난시설, 방화구획, 방화시설의 주위에 물건을 쌓아두거나 장애물을 설치하는 행위를 금지하고 있습니다. 기숙사 복도나 출입구 등에 빨래건조대, 캐리어, 박스류 등 개인 물품을 보관, 적치, 방치하면 안됩니다. 이 는 화재 발생 시 대피로 확보 및 학생들의 안전을 위한 중요한 사항으로, 입사 신청 전에 이 점을 먼저 인 지해 주시길 바랍니다. 입사 시 개인 짐은 필요한 만큼만 챙겨오실 것을 권장드립니다.

11. 기타 문의 가톨릭대학교 기숙사운영팀 TEL. 02) 2164-4660, 4661, 4663 (평일 09:00~ 19:00) E-mail. dormitory1@catholic.ac.kr * 상기 일정은 예정이며, 추후 변동이 있을 시에는 기숙사 홈페이지에 추가 공지 예정입니다. 2024. 12. 20. 가톨릭대학교 기숙사운영팀

Notice for dormitory(K Hall/A Hall) recruitment for International students(undergraduate students)at 1st semester in 2025 an enrolled student, a prospective return to school short-term Residents (4months/16weeks) / Long-term Residents (6months/24weeks) <Procedure of Applying for Move-in> Check notice Apply moving into dorm through Trinity Check a successful applicants list Apply for a room Payment (registrat ion) Prepairing TB test statement Move-in (with TB test statment) Even if you are a successful applicant in the dormitory, you will be disqualified if you do not proceed within that period in the next stage.  1. Schedule Classification Period Note Official Notice 2024. 12. 20. (Fri) CUK Website CUK Dormitory Website Application Period 2025. 01. 07. (Tue) 00:00 ~01. 10. (Fri) 23:59 * You can apply and check by accessing Trinity individually Announcement of successful applicants confirmation and waiting list 2025, 01. 17. (Fri) 17:00 expected * CUK Dormitory Website → '입퇴사공지(K관/A관)' Application for a room 2025, 01. 20. (Mon) 10:00~16:00 If you don't apply, your application will be cancelled. Pay for the dormitory fee (Registration) 2025. 02. 03. (Mon) 02. 05. (Wed) 09:00 16:00 09:00~16:00 Virtual account payment If you don't pay it, your application will be cancelled.  Move-in Date 2025. 03. 01. (Sat) 03. 02.(Sun) 10:00~17:00 (Lunch break 12:00 13:00 excluded) * Be punctual (If you move in out of hours, you're not allowed move in.) You must bring ID(Student card available) and TB test statement with you. * Only available on weekdays after move-in date 09:00 ~ 17:00 (Lunch break 12:00 13:00 excluded)  Move-out Date Short-term Residents (4months/16weeks) 2025. 06. 21.(Sat) *10:00 ~ 17:00 Be punctual (Outside of the allocated time, you will get penalty points) * Short-term Residents Available move out on 6/23(Mon), 6/24(Tue) 09:00 17:00 (Lunch break 12:00 13:00 excluded) Long-term Residents (6months/24weeks) 2025. 08. 16.(Sat) *10:00  17:00 Be punctual (Outside of the allocated time, you will get penalty points) * Long-term Residents The selection criteria are the same as for Short-term Residents After moving in the dormitory, the period and room cannot be changed. Short-term Residents Long-term Residents. Changeable Period 2025. 01. 07.(Tue) 01. 17.( Fri) 16:00 Contact the management team of dorm. * The above schedule is an expected schedule and it will be announced on the website of the dormitory if it changes. (No individual contact)

2. Qualification to apply Classification Content Qualification to apply 1) Foreign and Undergraduate students, a prospective return to school in the regular course of this school (excluding those who are scheduled to take a leave of absence) 2) Students enrolled in this school and a person who has pledged to comply with the dormitory regulations Move-in restricted person 1) A person with an infectious disease and a carrier 2) A person whose mind and body are deemed unfit for group life 3) A person who falsely states personal information (personal information, grades, etc.) 4) A person deemed inappropriate by the Chairperson of the Dormitory Committee for other reasons 5) A person who has been forced to leave the dormitory 3. Selection criteria Classification Content Selection criteria TOPIK, grade, reward/penalty points are added and selected in order of total score 4. How to apply Classification Content Application Period 2025. 01. 07. (Tue) 00:00 01. 10. (Fri) 23:59 How to apply Log in on Trinity → "학사정보" → "복지(기숙사)" "국제학사생활관입사신청" * Stephen(K hall) and Andrea (A hall) can be selected when applying for a room after the announcement of successful applicants. * Make sure to check the refund precautions before applying.   5. Announcement of successful applicants confirmation and waiting list Classification Content Date of announcement 2025. 01. 17. (Fri) 17:00 (Expected) CUK Dormitory website '입퇴사공지(K관, A관)' How to check successful applicants Trinity 로그인 → '학사정보' '복지/기숙사' '신청내역 조회' '선발내역' → '선발결과('합격') 확인' * If the selection result is blank, it is rejected. How to check a waiting list CUK Dormitory website '입퇴사공지(K관/A관)' Check the attached file of the posted '합격자 확인 안내&대기자 명단 발표'

6. Application for a room Classification Content Application Period 2025. 01. 20. (Mon) 10:00 16:00 * It is essential that individuals apply / If you do not apply, the selection will be cancelled (The next waiting person will be granted the right to move-in) How to apply Log in on Trinity '학사정보' '복지(기숙사)' '국제학사생활관입사신청' Stephen (K Hall) Andrea (A Hall) 2 beds room 3 beds room 4 beds room 2 beds room (General) 2 beds room (Rotunda) Precautions 1) If you want to change stay period 4months(16weeks) 6months(24weeks), please contact the management team of dormitory for only below period 2025. 01. 07. (Tue) 01. 17. (Fri) 16:00 2) If there is only one person in the room, the room may be changed (Ex: in case of 1 person in 3 beds room move to room of 2 people in 3 beds room 3) The room you applied for cannot be exchanged or changed individually * The room you applied for may be changed to another room depending on the dormitory situation  7. Pay for the dormitory fee (Registration) Classification Content Period 2025. 02. 03.(Mon) 02. 05.(Wed) 09:00 16:00  How to pay 1) Check account number and amount Log in on Trinity→ '학사정보' '복지(기숙사)' '입사신청내역 조회→ '등록고지서출력' Check your bill and virtual account 2) How to pay Online (by internet, phone banking) account transfer or visit a bank with payment bill (9:00~16:00) 3) You can check bill of dormitory fee from Jan. 21th. (Tue) 2025 (room and amount applied) [Dormitory fee] (unit won) Room Type Short-term Residents (4months/16weeks) Long-term Residents (6months/24weeks) Stephen (K Hall) 2 beds room 1,308,000 1,923,000 3 beds room 1,040,000 1,529,000 4 beds room 790,000 1,161,000 Andrea (A Hall) 2 beds room (Rotunda) 1,680,000 2,520,000 2 beds room (General) 1,508,000 2,262,000 * If you don't pay it, the selection will be cancelled (The next waiting person will be granted the right to move-in)

8. Refund Classification Content Refund criteria 1) Full refund If you submit a refund application 1 day before the regular move-in date 2) Please note that if you cancel your entry after the regular move-in date, you will be refunded after deducting 10% of the penalty and usage fee according to the date ( The usage fee will be charged from March 1st, 2024) How to apply for the refund CUK dormitory website Click on quick menu '기숙사비 환불신청서' at the main screen Fill out the refund application form(google form) * If you want to cancel your entry after paying the dormitory fee, call the management team of dormitory Deadline for applying for a refund for moving out in the middle of one's residence. 1) Short-term Residents (4months/16weeks) 2025. May. 23th.(Fri) 2) Long-term Residents (6months/24weeks): 2025. July. 18th.(Fri)  9. Document for submission Classification Content Document for submission Chest X-ray statement (health certificate available) (* The person who submitted for winter vacation of 2024 doesn't need to submit.) Only document tested and issued after Dec. 1st, 2024 is valid All documents stating "no findings of tuberculosis" in the medical certificate, medical opinion, health certificate, tuberculosis radiation activity certificate, etc., can be obtained. Considering the time required to issue TB test results, be prepared before moving into the dormitory. How to submit You should submit it diretectly to the management team of dormitory on the move-in day. If you don't submit it, you can't move in the dormitory  10. Precautions 가. When contacting the waiting person by telephone call, and if the call is not made, the next waiting person will be given the right to join. 나. Selection and registration will be cancelled if the documents or applications submitted are found to be false, falsified or otherwise untrue. (Even after the date of moving in the dormitory, you will be evicted immediately) 다. The dormitory is a communal living space, and there may be inconveniences due to various living noises and differences in living patterns with roommates. 라. Facility inspection and construction may be carried out while living in the dormitory, in which case noise may be generated, and external workers may enter the room or public space.

마. No Storage of Luggage in Dormitory hallway (Penaly points for violations) Article 16 of the Act on the Installation and Management of Fire Fighting Facilities Piling up objects or installing obstacles around evacuation facilities, fire protection compartments or fire protection facilities is prohibited. Personal items such as laundry drying rack, carrier, and box should not be stored, stacked, or left in the hallway or entrance of the dormitory. This is important for securing evacuation routes in the event of a fire and for the safety of students. We recommend that you bring as much personal luggage as you need when you move in the dormitory.  11. Other inquiries CUK Management Team of Dormitory TEL. +82-2-2164-4660, 4661, 4663 (On weekdays 09:00~19:00) E-mail. dormitory1@catholic.ac.kr * The above schedule is an expected schedule and it will be announced on the website of the dormitory if it changes. 2024. 12. 20. CUK Management Team of Dormitory















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