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The Catholic University of Korea

공지사항


일반

[기숙사운영팀] 2024 동계방학 기숙사(K관, A관) 모집공고(학부생, 대학원생, 휴학생, 내외국인) Dormitory(K/A Hall) recruitment in 2024 winter vacation

  • 작성자 :기숙사운영팀
  • 등록일 :2024.11.07
  • 조회수 :7376

 2024학년도 동계방학 기숙사(K관/A관) 모집 공고 · 학부생, 대학원생, 휴학생, 내/외국인- 2024학년도 동계 방학 중 기숙사에 입사할 학생을 아래와 같이 모집합니다. <입사신청 절차> 모집공고 확인 > Trinity에서 입사 신청 > 합격자 발표 확인 > 호실 신청(필수) > 기숙사비 납부(등록) > 결핵검진결과표 발급 > 입사 (결핵검진결과표 제출 필수) ※기숙사 합격자라도, 다음 단계(호실신청, 기숙사비 납부)를 그 기간 안에 진행하지 않으면 합격이 취소됩니다. 1. 신청기간 : 2024. 11. 18. (월) 00:00~ 11. 22.(금) 23:59 2. 신청자격 : 본교 학생(재학생, 휴학생 포함)으로, 기숙사 규정을 준수하고 이행할 것을 서약한 자 3. 신청방법: 본교 홈페이지 Trinity 로그인 → 학사정보 → 복지(기숙사) →국제학사생활관입사신청 ※ 4주 신청: 거주기간 탭에서 <1개월> 선택/ 7주 신청: 거주기간 탭에서 <2개월> 선택 ※ 입사기간 4주↔ 7주 변경은 입사신청기간(11. 18. ~ 11. 22.)에만 가능 (기간 외 변경 불가하오니, 신중히 선택하여 주시기 바랍니다) 4. 선발기준: 선착순 (성적, 거주 지역 무관) ※기숙사 강제퇴사자는 제외 5. 합격자 발표 : 2024. 11. 26. (화) 16:00 (학생 본인이 개별 Trinity에서 확인) 6. 호실신청: 2024. 11. 28. (목) 10:00 ~ 16:00 가. 호실 구분: 스테파노관: 2인실/3인실/4인실, 안드레아관: 2인실(로툰다)/ 2인실(일반)

 나. 개별 신청 필수. 신청하지 않을 경우 입사 의사가 없는 것으로 간주하여 선발 취소 처리 → 다음 순번 대기자에게 입사권 부여 다. 신청 호실이 기숙사 상황에 따라 다른 호실로 변동될 수 있음 라. 기숙사 호실 내 1인일 경우, 호실 이동 및 변동될 수 있음 예: 3인실에 1명일 경우→ 2명이 있는 3인실로 이동 마. 신청한 호실에 대하여 개별 교환 및 변경 불가 7. 기숙사비 납부(등록) 가. 납부기간: 2024. 12. 09. (월) ~ 12. 11. (수) 나. 계좌번호·금액 확인 : 본교 홈페이지 Trinity 로그인→ 학사정보→ 복지(기숙사)→입사신청내역 조회에서 '등록고지서출력하여 본인에게 부여된 가상계좌로 등록기간 내에 납부 다. 납부방법: 온라인(인터넷, 폰뱅킹) 계좌이체 및 은행 방문 납부(09:00~16:00) ※기숙사비 고지서는 2024. 12. 02 (월)부터 확인 가능(신청호실 및 금액) ※미입금 시 입사 및 호실 신청 취소 처리 8. 기숙사비(단위: 원) 스테파노관 2인실: 4주 327,000, 7주 572,600 스테파노관 3인실: 4주 260,000, 7주 455,600 스테파노관 4인실: 4주 197,600, 7주 345,800 안드레아관 2인실(로툰다): 4주 420,000, 7주 735,000 안드레아관 2인실(일반): 4주 377,000, 7주 660,100  9. 입·퇴사 일정 가. 입사 : 2024. 12. 21.(토) 13:00 ~ 17:00 (17시 이후 입사 불가) ※조기 입사(정기입사일 전 입사) 불가 ※정기입사일 이후 : 평일만 가능 09:00 ~ 17:00 (단, 12:00~13:00 점심시간 제외) 벌점부과 대상 아님 (정해진 시간 외 입사시, 벌점 3점 부과) ※ 입사 시 본인 확인을 위해 신분증(학생증 가능) 확인하오니, 반드시 지참바랍니다.

 나. 퇴사 -4주: 2025. 01. 18. (토) 10:00 ~ 17:00 (단, 12:00~13:00 점심시간 제외) - 7주 : 2025. 02. 08. (토) 10:00 ~ 17:00 (단, 12:00~13:00 점심시간 제외) ※ 반드시 정해진 시간 내에 입·퇴사하시기 바랍니다. (17시 이후 퇴사 시, 벌점 3점 부과) 10. 제출 서류 가. 흉부 X-ray 소견서(보건증 가능) : 모든 입사자 제출 필수 1) 폐결핵 감염 여부 확인용(X-ray 소견서 사진 제출이 아님. 결과 소견서만 제시) 2) 검사 인정 기간: 검사일과 발급일이 2024. 09. 21. 이후만 유효 ※ 2024년 2학기 제출한 입사자는 생략 가능 11. 현금영수증 발급 가. 기숙사비 실제 납부금액에 대하여 2024년 중 일괄 발급 예정 (기숙사 홈페이지에 별도 공지 예정) 나. “ 현금영수증 발급번호" 작성란에 실제로 발급 받을 번호를 정확히 작성하여 주시기 바랍니다. 본 발급번호는 국세청으로 보고될 예정이므로 이후 변경이 불가하오니, 신중히 기재하여 주시기 바랍니다. 12. 환불 가. 입사 개시일 1일 전까지 환불신청서를 제출하면 전액 환불 나. 정기 입사일 이후부터는 미입사하여 입실을 취소할 경우, 위약금 10%와 일자에 따른 사용료 차감 후 환불 (2024년 12월 21일부터 사용료 부과) 다. 중도 퇴사 환불 기준: 위약금 10%와 사용일수에 따른 사용료 차감 후 환불 라. 중도 퇴사 환불 신청 마감일 1) 방학 7주: 2025. 01. 25.(토)까지 ※ 단, 퇴사점검은 01. 24.(금)까지 가능 (평일만 가능) 2) 방학 4주: 환불 불가 라. 환불신청방법: 기숙사 홈페이지 → 퀵 메뉴 '기숙사비 환불신청서' →  ‘기숙사비 환불신청서' 구글 폼 작성 13. 유의사항 가. 등록 기간 내에 기숙사비 미납 시 선발 취소되며, 다음 순번 대기자에게 입사권 부여 나. 기숙사비 납부 후, 입사 취소 시 반드시 기숙사운영팀에 유선 연락 요망

다. 입사 대기자에게 유선 연락 시 해당 대기자(학생)에게 연락하여 통화가 되지 않으면, 다음 순번 대기자에게 입사권 부여 라. 기숙사 입사 지원 시 필히 정확한 본인 자택 주소 및 본인, 부모님(보호자) 연락처 기입 요망 마. K관(스테파노관) 4층 강의실 증축 공사 안내 ▶공사목적: 교내 부족한 강의실 확보 ▶공사위치 : K관 4층 가든데크 공간 ▶공사기간: 2024.11.01.~2025.1월 말 예정 공사내용: 강의실 8개, 창고 1개, 복도 신설 ※ 소음, 분진, 일부 보행자 동선 통제, 외부인 기숙사 내 출입이 있을 수 있습니다. 이점을 양지하시고, 기숙사 신청하시기 바랍니다. 바. 상기 일정은 예정이며, 추후 변동이 있을 시에는 추가 공지 예정입니다 14. 기타 문의 가톨릭대학교 기숙사운영팀 TEL. 02) 2164-4660, 4661, 4663 주소. 경기도 부천시 원미구 지봉로 43, 김수환관 427호(우편번호: 14662) 2024. 11. 07. 가톨릭대학교 기숙사운영팀

Notice for dormitory (K/A Hall) recruitment in 2024 winter vacation - Undergraduate student, graduate student, student on leave of absence, Korean, Foreigner - We are recruiting students who will move into the dormitories during the 2024 winter vacation as follows. <Procedure of Applying for Move-in> Check notice > Apply moving into dorm through Trinity > Check a successful applicants list > Apply for a room (essential) > Payment for dormitory fees (registration) > Preparing TB test statement > Move-in (Submission of TB test statement required) * Even if you are a successful applicant in the dormitory, you will be disqualified if you do not proceed within that period in the next stage.  1. Application period 2024. 11. 18. (Mon) 00:00 11. 22. (Fri) 23:59 2. Qualification to apply Students enrolled in this school (including registered students and students on leave of absence) and a person who has pledged to comply with the dormitory regulations 3. How to apply:  Log in on Trinity > "학사정보" > "복지(기숙사)" > "국제학사생활관입사신청"  * Applying for 4weeks: Choose "1개월" in '거주기관' tab / Applying for 7weeks Choose "2개월" in '거주기관' tab * If you want to change stay period 4weeks → 7weeks You can do it for only applying period (2024. 11. 18. 2024. 11. 22.) (Not available to change after applying period, so please decide carefully) 4. Selection criteria First-come, first-served basis (Regardless of grades, residential areas) * People who are forced to move out of the dormitory are excluded. 5. Announcement of successful applicants 2024. 11. 26. (Tue) 16:00 (Each student should check it through Trinity) 6. Application for a room 2024. 11. 28. (Thu) 10:00 - 16:00 가. Room type - Stephen(K Hall) 2 beds room/3 beds room/4 beds room

- Andrea(A Hall) 2 beds room(Rotunda)/ 2 beds room(General) 나. You must apply for a room individually. If you do not apply for a room, it is considered that you have no intention of move-into the dorm, and the selection is canceled → the next waiting person is given the right to move-into the dorm 다. The application room may be changed to another room depending on the dormitory condition. 라. If there is only one person in a dormitory room, the room may be moved or changed. Example: If there is one person in 3 beds room, that person will be moved into another 3 beds room with 2 people. 마. Individual exchange or change of room is not allowed 7. Payment for dormitory fees (Registration) 가. Payment period: 2024. 12. 09. (Mon) 12. 11. (Wed) 나. Check account number and amount: Log in on Trinity→ "학사정보" → "복지(기숙사)" “입사신청내역 조회” → “등록고지서출력” → Check your bill and virtual account  다. How to pay Online (by internet, phone banking) account transfer or visit a bank with payment bill (09:00 16:00) * You can check bill of dormitory fee from Dec. 2nd (Mon) (room and amount) * If you do not pay within payment period, the application will be autimatically canceled, so please make sure to pay within the fixed deadline. 8. Dormitory fee (unit won) Stephen (K Hall) 2 beds room: 4weeks-327,000, 7weeks-572,600 Stephen (K Hall) 2 beds room: 4weeks-260,000, 7weeks-455,000 Stephen (K Hall) 2 beds room: 4weeks-197,600, 7weeks-345,800 Andrea (A Hall) 2 beds room(Rotunda): 4weeks-420,000, 7weeks-735,000 Andrea (A Hall) 2 beds room(Rotunda): 4weeks-377,000, 7weeks-660,100 9. Schedule of Move-in and Move-out 가. The regular move in 2024. 12. 21. (Sat) 13:00 ~ 17:00 (Be Punctual. You can't move into the dormitory after 17 o'clock.) * Early move-in(before the regular move-in date) is not allowed * After the regular move-in date Only Weekdays 09:00 17:00(Lunch break 12:00 13:00 excluded) Not subject to penaly points (Outside of the designated time, you will get 3 penalty points) * Please present your ID card for confirmation when checking in.

나. The regular move out - 4weeks : 2025. 01. 18. (Sat) 10:00 ~ 17:00 (Lunch break 12:00 ~ 13:00 excluded) - 7weeks : 2025. 02. 08. (Tue) 10:00 ~ 17:00 (Lunch break 12:00 ~ 13:00 excluded) (The refund date calculation is based on the original check out date.)  * Please make sure to check in and check out within the designated time. (Move-out after 17:00 will result in 3 penalty points.) 10. Document for submission 가. TB test statement(health certificate available): All students must submit it 1) Purpose of confirming tuberculosis infection(not to submit the X-ray photo, only submit the statement) 2) Inspection approval period: Only document tested and issued after Sep. 21th, 2024 is valid * The person who submitted for the 2nd semester of 2024 doesn't need to submit. 11. Issuance of cash receipts registered with the National Tax Service  가. We plan to issue receipts for the actual amount paid for dormitory fee in 2024 (It will be posted separately on the dormitory website.) 나. Please write down the actual number to be issued in the "8" field. The issuance number will be reported to the National Tax Service, so it cannot be changed later. Please write carefully. 12. Refund 가. Full refund if you submit a refund application 1 day before the regular move-in date  나. Please note that if you cancel your entry after the regular move-in date, you will ve refunded after deducting 10% of the penalty and usage fee according to the date.(* The usage fee will be charged from Dec. 21th, 2024) 다. Refund criteria for move-out before the regular move-out date: You will receive a refund after deducting a 10% penalty and usage fee according th the date 라. Deadline for applying for a refund for move-out before the regular move-out date 1) Applicants for 7-week stay Until Jan. 25th(Sat), 2025 * However, room inspection for move-out will be conducted until Jan. 24th(Fri), 2025 (weekdays only) 2) Applicants for 4-week stay: Non-refundable 마. How to apply for the refund : Dormitory website > Click on '기숙사비 환불신청서' of quick menu on main screen > Fill out the refund application form(google form) 13. Precautions 가. If you do not pay the dormitory fee within the registration period, the selecetion will be canceled, and the next waiting person will be given the right to join 나. If you wish to cancel your stay after paying the dormitory fee, you must call the management team of dormitory

다. When contacting the waiting person by telephone call, and if the call is not made, the next waiting person will be given the right to join 라. When applying for dormitory, you must write your accurate home address and the contact information of yourself and your parents (guardians). 마. A guide to the extention of lecture room on the 4th floor of K hall(Stephen) - Construction purposes: To secure classrooms on campus  - Construction loacation Garden deck on the 4th floor of K hall  - Construction period: 11.01. 2024.~ end of Jan 2025 scheduled - Details of construction: 8 lecture rooms, 1 warehouse, hall way *Noise, dust, some pedestrian traffic control, the entry and exit of outsiders into the dormitory may occur. Please be aware of that and apply for the dormitory. *The above schedule is an estimated schedule, and if there are any changes in the future, additional notice will be provided. 14. Contact for other inquiries CUK Management team of dormitory Tel 02) 2164-4660, 4661, 4663 Address Room 427, Stephen(K Hall), 43, Jibong-ro, Wonmi-gu, Bucheon-si, Gyeonggi-do (Postal code: 14662) Republic of Korea 2024. 11. 07. CUK Management Team of Dormitory










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